Home » בלוג » דיור מוגן לגיל הזהב

דיור מוגן לגיל הזהב

 

מהו גיל הכניסה לדיור מוגן ולמה כדאי לעבור למתחמי הדיור היוקרתי במקום להישאר בדירה הישנה? צוות המומחיות של Nursing Home עומד לרשותכם לייעוץ ללא תשלום

אפשרויות דיור לגיל השלישי

אם אתם פה, כנראה שהגעתם לגיל שאפשר להתחיל… לחפש דירה חדשה. והדירה בפרק החדש של חייכם צריכה להיות מפנקת, מאובזרת, כזו שכיף להיות בה במהלך היממה, וגם לספק בטיחות וביטחון. אבל בואו נתחיל קודם בסקירה קצרצה של מסגרות דיור לגיל השלישי הנפוצות בישראל:

דיור מוגן לגיל השלישי:

מתחמי דיור מוגן הם מסגרות דיור לגיל השלישי שעשו עלייה לישראל מארצות הברית בתחילת שנות ה-90. בעשורים שחלפו מאז הקונספט התפתח והכה שורשים בישראל, עם מרכזי דיור יוקרתיים, דירות גדולות ומרווחות, מצוידות ומאובזרות היטב, מעוצבות באופן מעורר השתאות, במיקומים הכי שווים בערים ובישובים, עם נופים משגעים באזורים שבהם הם קיימים.

דיור מוגן מיועד לבני הגיל השלישי העצמאיים שלא זקוקים לסיוע או למטפל, ומעוניינים במסגרת חיים פעילה, מלאת משמעות, מעשירה, כזו שגורמת לגוף ולנפש להרגיש צעירים לא משנה מה כתוב שם במספר הזה שאנשים מכנים ״גיל״. 

דיור מוגן לגיל השלישי | באיזה גיל עוברים לדיור מוגן

מאיזה גיל עוברים לדיור מוגן

אחרי שנתנו לכם ממש טעימה מכל פתרון דיור לגיל השלישי, והרי אנחנו כאן ב-Nursing Home יכולים לדבר על זה ימים ולילות, נתמקד בהמשך במסגרת היוקרתית של דיור מוגן. אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותנו, היא מאיזה גיל עוברים לדיור מוגן.

הסיבה להתלבטות היא שיש מחשבה, שגויה, שלמסגרות דיור שאינן הדירה הפרטית בשכונה אפשר לעבור רק כשמרגישים ״זקנים״, או רק כשיש בעיה רפואית וחייבים השגחה, כשהילדים כבר פחות זמינים לבוא לבקר, או כחשים בודדים.

זוהי חשיבה לא נכונה, בראש ובראשונה משום שדיור מוגן מיועד לבני הגיל השלישי העצמאיים שמרגישים צעירים ורוצים להמשיך להרגיש צעירים.

מסגרות דיור יוקרתיות אלה מרכיבות סל שירותים, מתקנים, ופעילויות שמטרתן לשמור על הגוף, הנפש והמוח פעילים כל הזמן. הדירות בניינים ובמתחמים פרטיות לחלוטין, ולפי הכניסה אליהן אתם יכולים לבחור אם אתם מעוניינים לקבל את הדירה כמו שהיא, או לערוך שיפוץ מקיף שבו אתם מגשימים את כל החלומות שלכם.

לכם כדיירים יש זכות בחירה מלאה מתי אתם שוהים בדירה לבד בפרטיות מקסימלית, ומתי אתם משתתפים בפעילויות החברה והתרבות המעשירות שמבטיחות חיים מלאי משמעות בכל גיל.

במתחמי דיור מוגן לגיל השלישי ישנן חצרות מטופחות ואזורי מפגשים כך שהנכדים ישמחו לבוא לבקר, אפילו יותר ממה שהיה בדירה הקודמת. וכשהם לא מגיעים, תמיד אפשר לפגוש דיירים אחרים בעלי תחומי עניין משותפים וליצור חברויות משותפות אפילו בגיל הזהב. 

אז מאיזה גיל עוברים לדיור מוגן? לכל בית יש את תנאי הכניסה שלו, ברוב המקרים הגיל המינימלי הוא 65, אך הגיל הנפוץ יותר הוא אזור גיל 70. 

למה דיור מוגן ולא להישאר בבית 

רוב ההתייחסות שאנחנו רואים כלפי בני הגיל השלישי נוגע למצבים בריאותיים שונים. הנושא שפחות מדברים עליו וצריך לדבר עליו יותר הוא דווקא נושא הבדידות, שאפשר להגדיר אותו ממש כמגפה. הילדים כבר גדלו ועזבו את הבית מזמן, יש להם משפחה חדשה, הם מגדלים ילדים משלהם, וטרודים בענייני העבודה.

ובזמן שהם מפתחים קריירה, בני הגיל השלישי כבר יצאו לפנסיה, כך שכבר אין חיי עבודה ושיחות עם קולגות שממלאות את היום. החיים בדירה השכונתית עלולים להוביל לבדידות כשמבלים יום שלם בבית ללא פעילויות. דיור מוגן יוצק משמעות חדשה לחיים בגיל השלישי, משום שלאורך כל היום והערב יש פעילויות חברה, פנאי,

תרבות והעשרה. מחקרים מראים שכדי לשמור על היכולות הקוגניטיביות צריך ללמוד משהו חדש לגמרי כדי לאמן את המוח, ובתי דיור מוגן עמוסים בהזדמנויות ללמוד שפה חדשה, לרכוש כישורים חדשים בחוגי אומנות או נגינה, להכניס משמעות לחיים כמו בפעילויות התנדבותיות למען ילדים, וכמובן – לא להישאר בודדים בשום שלב.  

נסכם, מאיזה גיל עוברים לדיור מוגן? מהגיל שבו אתם מחליטים לפתוח פרק חדש, מפואר, יוקרתי ומלא משמעות בחיים שלכם. כדי לפתור את ההתלבטויות שלכם ולסייע לכם להחליט בנוגע למקום הנכון עבורכם, הקמנו צוות יועצות שמתמחות בשירותי דיור לגיל השלישי.

אפשר להתקשר אלינו או להשאיר פרטים כאן בעמוד, ואחת היועצות שלנו תחזור אליכם. בשיחת היכרות נוכל לתת לכם מידע נוסף, לכוון אתכם אל הבית הנכון לאופי ולצרכים שלכם, וכמובן להגיד לכם שאתם בגיל הנכון לעבור לדיור מוגן. שירות ההכוונה והייעוץ שלנו ניתן ללא תשלום מצדכם, והמומחיות שלנו מחכות לעמוד לרשותכם. 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-5669453

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר